onsdag, april 11, 2007

"Maskar" klara/"worms" finished

Jag har varit duktig och äntligen stickat klart mina "maskar". Nu ska det fästas lite garnändar och flätas ihop för att sedan sticka sista biten. Sedan blir det äntligen en halsduk av dem. Funderar på om jag ska ta med mig maskarna till nästa stickkafé och fläta ihop när jag är där. Jag lägger upp bilder när halsduken är helt klar.

At last my "worms" are finished. Now I will bind off and then there is time time to plait and at last it will be a scarf. I wonder if that is going to be my project on the next knitting café. I will put up photos when the scarf is complete.

Jag tror faktiskt jag är inne i en göra färdigt period nu. Har tagit fram min mans tröja också. Tog med den över påsk och hann ganska långt på den, så nu är framstycket och nästan hela bakstycket klart. Så snart börjar jag med ärmarna.

I've actually think I'm in a finishing off period now. I took hand on my hubbys sweater too. Brouhgt it with me during the Easter vacation. I knitted rather much on it so now it's just a part of the back left. So soon I will start with the sleaves.

Fst lite nytt går inte att hålla sig ifrån. Hittade fram till denna KAL: Galveston Mystery Shawl. Det ska bli spännande att se hur sjalen blir när den är färdig. Det har ännu så länge bara kommit 2 ledtrådar.

Though I couldn't resist start something new. Found this KAL: Galveston Mystery Shawl. It will be exciting to see what the shawl will look like when it's finished. It's only on clue 2 yet.

Inga kommentarer: