söndag, december 10, 2006

weekend away/helgen borta

Now we are back after a weekend in Karlstad visiting my daughter. And I had the time to look at the new city galleria that everybody have spoken of, Mitt i City. I must say that I'm impressed. The architecture looks good and it have some nice shops.We also went to Mariebergsskogen on christmas market.

Så är vi hemma efter en helg i Karlstad där vi hälsade på min dotter. Vi hade även tid att titta på stadens nya galleria som alla har pratat om,
Mitt i City. Jag måste säga att jag är imponerad. Det är en snygg arkitektur och det finns en del bra affärer. Vi tog även en tur till Mariebergsskogen på julmarknad.


The progress on the knittingfront is that I have finished another Irish Hiking Scarf. This one is for my brother-in-law as christmas gift.

Framstegen på stickfronten är att jag är klar med ännu en Irish Hiking Scarf. Denna ska min svåger få i julklapp.

3 kommentarer:

Annelie sa...

För varje gång jag ser att någon gjort denna tycker jag bara mer och mer om den. Irish hiking scarf kommer definitivt med på min "att göra"-lista.

Anonym sa...

Jag har precis stickat ett par pulsvärmare Irish Hiking oxå av restgarn. Blev riktigt bra faktiskt så det finns risk att det blir flera ;)
Garnet ser härligt ut till halsduken, vad är det för garn?

Agneta sa...

Garnet är ett acrylgarn som jag köpt på Tradera. Perfekt att det går att tvätta i maskin genom att halsduken skulle vara kritvit.