torsdag, december 28, 2006

Swallowtail klar/ Swallowtail finished

Blev klar med min Swallowtail på annandagen. Nu ligger den på blockning. Bild kommer. Den var snabb och rolig att göra. Blir nog fler vad det lider. Har även börjat på ett par pulsvärmare till. Mönstret till dessa kommer ur Pulsvärmare, en inspirationsbok. Sakta men säkert går det framåt även på min mans tröja.

Var även tvungen att börja sticka något ur Victorian Lace Today. Valde scarfen på sidan 80. Snabbt och enkelt mönster och så hade jag garn så det räckte hemma. Grönt garn från Solsilke som jag köpte på syfestivalen. Konstigt, jag måste köpa mer garn:-).

Jag har även gått med i lite nya KAL:s och Swap:s som ni ser. Nordisk hemlig vän 5 som jag väntat på att få en möjlighet att vara med i då det verkar så roligt och trevligt. Även väskswapen blir rolig tror jag. Och naturligtvis så var jag tvungen att gå med i Victorian Lace Today KAL, men även Lace Shawl KAL var jag tvungen att gå med i då jag älskar att sticka spetssjalar i alla dess foremr.

I finished my Swallowtail on the day after christmas day. Now it's on blocking. Picture will come. It was fast and fun to knit. It will be more of them later on. I've also started on another pair of wriswarmers. The pattern comes from Pulsvärmare, en inspirationsbok. Slowly even my husbands sweater comes along to.

I also had to start on something from Victorian Lace Today. I choose the scarf on page 80. Fast and simple pattern and I also had yarn for it in my stash. Green yarn from Solsilke witch I på bought on the Sewingfestival. Strange, I need to buy more yarn:-).

I've also joined som new KAL:s and Swap:s as you can see. Nordic Secret Pal 5 I've been waiting for a possiblilty to join because it seems so nice and fun. And the Bagswap will be fun I think. Of course I had to join the Victorian Lace Today KAL, but also the Lace Shawl KAL I had to join because I love to knit lace shawls.

2 kommentarer:

Knit-Marie sa...

Kanske läser jag slarvigt...men hur gick det med adventsstickningen? Min blev inte så fin på slutet, för garnet höll på att ta slut. Kul att du gillade hjärtesjalen - det är Sticka-mönstret, förstås.

Agneta sa...

Har funderat på det mönstret själv...men, men när ska det hinnas med bland allt jag vill göra:-). Kalenderstickningen stannade av då Ninas sida försvann. Hon fick tydligen problem.