torsdag, november 30, 2006

socks

A little update just to show my new socks. It's a very simple and basic toe-up pattern. I've used the Figure-Eight Toe from Knitty together with the heel that Barbro used in here toe-up pattern. Now I have a very easy base pattern that I can use in other ways.

En liten uppdatering för att visa mina nya strumpor. Det är ett väldigt enkelt basmönster på strumpor stickade från tån och uppåt. Jag har använt Figure-Eight Toe från Knitty tillsammans med den häl som Barbro har i sitt mönster på tå-upp socka. Nu har jag ett väldigt enkelt basmönster som jag kan bygga vidare på.

3 kommentarer:

Bim sa...

Åh... jag bara ÄLSKAR det där garnet... färgen... blir glad när jag ser det... glad för något här i livet är inte dåligt ;)
Må så gott... västvärmländskan... kramis och ha en trevlig helg... och en trevlig 1a advent... som det sägs att det ÄR, urk...

Strumpstickan sa...

Snygga sockor! jag klickade på länken till tå-uppsockor men den funkade inte... nån annan länk, annat tips? Jag skulle gärna prova att sticka från tå och upp...

Fin blogg!

Agneta sa...

Ok ser det nu. får ordna det så fort som möjligt, men gå in på Barbros hemsida och kolla långt ner på höger sida. där finns en länk till hennes mönster.