söndag, september 17, 2006

Quiet here...no way:-) /tyst i rutan..nädå:-)

It ain't all quiet here, but I've been busy. Much to do at work. We have students that are going abroad for practice so there has been a lot to do. On friday I'm going with one student to Germany. To bad I probably don't have time to do some yarn shopping.

But I'm knitting anyway. It's so nice to take my knitting in the evening and sit myself in the sofa and do some rounds. My husbands sweater are slowly coming around and so are the Katy shawl. The Katy shawl's edging are a bit boring so I'm doing a round now and then.

I also have started two new project's. A Kiri shawl in my lilac yarn and a lace shawl in red, pattern from Avigmaskan. The lace shawl is for a friend of mine that is getting married. She loves shawl's and is so beatutiful in red. I'm using Hifa Kamgarn Tynt nr 878, from Hillesvåg Ullvarefabrikk AS, and needles number 3.5 mm. The Kiri shawl is for my daughter as a christmas gift. I'll give you some photos during the week some day.


Det är inte alldeles tyst här, men det har varit en del att göra. Mycket på jobbet. Vi har elever som ska utomlands på praktik så det finns en del att göra innan. På fredag följer jag med en elev till Tyskland. Tyvärr hinner jag väl inte stanna och köpa garn.

Men jag stickar i alla fall. Det är så skönt att ta fram stickningen på kvällarna, sätta sig isoffan och sticka några varv. Makens tröja går sakta framåt och det gör även Katy sjalen. Det är lite tråkigt att sticka kanten så det blir inte så många varv åt gången.

Jag har även startat två nya projekt. En Kiri sjal i mitt lila garn och en spetsjal i rött, mönster från Avigmaskan. Spetssjalen är till en vänninna som ska gifta sig. Hon älskar sjalar och är så fin i rött. Jag använder Hifa Kamgarn Tynt nr 878, från Hillesvåg Ullvarefabrikk AS, och stickor nr 3.5 mm. Kiri sjalen är till min dotter som julklapp. Kommer upp bilder i veckan.

1 kommentar:

Bim sa...

Puh... snyft... suck...
Jag vill också ha en sådan spetssjal, i något kul garn... eller är det trist med ljusbrunt/mörkbrunt, ;).
Hrm, en Kiri har jag funderat på länge, men den stickas ju nerifrån och upp, suck... Birchen är mer kul och mer snabbstickad... ja, den stickas ju uppifrån och ner till spets... Hm, undrar hur många ställen jag har skådat en Birch på en blogg och de meddelar att det ÄR en Kiri... suck... mönstret ÄR helt annorlunda jö...
Må så gott... värmländska på G, som har röstat och nu kan klaga åt alla håll om hon vill, hihihi... kramis, ngn som vill göra en sjal... ;)
Sjöbackas blogg